Direktlänk till inlägg 28 januari 2020

Stopp min kropp!

Av sunshineofbonita - 28 januari 2020 09:08

I natt satt jag och disskuterade ang koppling mellan porr och sexuella övergrepp mot barn . 

Hur lite egentligen människor vet vad sexuellt ofredande är . 


Finns en man vid namn Anders Ahlquist som snart tyvärr går i pension men han sa 

" Man får vara både blind och döv för att inte se koppling mellan porr och sexuella övergrepp mot barn "


Många av våra tonåringar tittar på olika slags porr där ute på nätet ,  många man pratar med ja dom lever i den världen . 

Hur ska våra pojkar lära sig ömsesidig sex och vad som är rätt och fel när porren är så vriden . 

För inte har ni sett en porr film där tjejen säger STOPP , jag vill inte mer elr STOPP detta gör ont . Nej oftast ber bara tjejen om mer elr så är hon helt neutral . 


Aldrig har vi sett en man i porren som stoppar och säger nej nu är du lite torr jag vill inte skada dig vi slutar här och gör annat . 


Nu är det ju väldigt mycket ang att vi lär våra barn att sätta upp handen och säga STOPP min kropp om någon tar på deras könsdelar , vad är könsdelar , vilket del på kroppen är det stopp på ?

Dom flesta jag pratat med så säger dom samma det är , snippan , snoppen , rumpan , brösten 

Fast i min mening så gäller det hela din kropp det är nej på hela din kropp om du inte ger samtycke till det . 

Jag tänker en klapp på kinden kan kännas väldigt obehaglig som en klapp på huvudet eller rumpan . 

Om personen som har en ond avsikt så kan den klappen betyda lika mycket som en klapp på rumpan . 

Dummt exempel kanske men hoppas ni förstår vad jag menar . 

Mycket energi och prat läggs på flickorna , absolut procentmässigt så ligger dom flesta övergrepp osv på flickor , men det finns även pojkar med . 

lika viktigt att lära barnen varken dom är pojkar eller flickor att din kropp är din kropp . Samma att lära båda könen vad som är ok och inte , många säger vi måste lära våra pojkar att respektera flickor , det är inte ok att slå en tjej , tafsa , lyssna på ett nej mm. Jag tycker att det är lika viktigt att ta den disskutionen med flickorna med ...


Absolut har männen, killar starkare roll i detta så jag menar inte att lägga dom i skuggan , det är även dom som är högsta i procent som gärningsmän. Men samtidigt är det dom vi behöver att höja rösten att detta räcker nu , dom måste hjälpa oss att stå upp . 

Vilket mer och mer kommer och det är viktigt !


För er nya som inte vet min resa  , har jag själv vart utsatt flera år både av sexuellt , matriellt , fysiskt och psykiskt våld i mitt liv . 

Ärren finns där kommer alltid att göra , men jag har valt att förlåta för att kunna gå vidare med mitt liv . För livet väntar inte på mig , för mina barns skull måste jag kämpa för deras rätt och försöka göra skillnad . Det menas inte att jag accepterar det som hänt mig eller mina barn . Eller att det är ok för mannen som gjort det . 

Men det är en anna berättelse som jag kanske går in på en dag . 


Det sista jag skulle vilja säga innan jag avslutar för denna stund är :

När ni lär era barn STOPP min kropp glöm då inte att ge dom en handlingsplan efter med . Det glömmer många att göra !!

Och med det menar jag , vad ska dom gör efter dom sagt det ! 

Gå till en vuxen och berätta det , elr skrik , bara dom har nått att handla efter . 

Även viktigt för den vuxna eller den som dom väljer att berätta det för , att bara lyssan inte ställa massa frågor utan bara lyssna vara där . Så det inte läggs skuld på barnet eller att barnet inte har dom orden som vi vuxna vill ha för det funkar inte så . När ni sedan åter berättar det osv använd inte era ord även om vad ni vet vad barnet menar , använd bara barnets ord inte vuxna . För blir det en anmälan elr rättegång sedan så kan det användas och falla på det sedan ..


Ja vänner det var de som fanns i mitt huvud just nu , nu ska jag avsluta och gå på behandling med ena mitt barn ..

ha en underbar Tisadg <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sunshineofbonita - 20 oktober 2022 20:35


Jag har 7 solar i mitt liv som är under mina vingar . Jag hämtar ork , energi, kärlek från alla dom . Ibland trampar man snett , ibland tar triggern över . Men inga problem finns utan lösning . FUNKIS mamma i minsta ml blod i min kropp är vad...

Av sunshineofbonita - 4 maj 2022 15:47

Varje natt försöker jag hitta ny energi inför nästa dag komma skall. Varje natt i tysthet försöker jag gråta ut min frustration och mina barns smärta . Varje natt försöker jag bli av med allt de negativa som varit under dagen . Varje natt hi...

Av sunshineofbonita - 7 april 2022 23:20

Du får ingen luft Du skrattar hysteriskt Ditt skrik skär sönder mitt hjärta Hatar mitt liv Jag orkar inte mer Vill inte mer Jag hatar dig HJÄLP MIG Tårar sprutar Knytnävarna flyger Benen sparkar Du skadar mig Du hatar mig ...

Av sunshineofbonita - 27 juni 2020 00:30

Ligger här på balkongen , helt underbart svalt och tittar upp på den mörka himmlen .  Så mysigt och tyst bara musiken  i bakgrunden jag hör . Ljusen e tända för att hålla bort alla surrande , blod ätande saker hahahah Grannar som gör sig redo f...

Av sunshineofbonita - 4 juni 2020 00:43

En dag i taget En timma i taget 30 minuter i taget 15 min i taget 5 minuter i taget 1 minut i taget Jag är så trött på detta, men lever det ändå! För mina barn ska bli starka och kunna slå tillbax, deras framtid jag slåss för. Alla bar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad går ni efter på en person ?
 personlighet
 värderingar
 utseende
 livs syn

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards