Alla inlägg under april 2020

Av sunshineofbonita - 24 april 2020 07:21

Sitter på balkongen med kaffet och lyssnar på fåglarna ser solen sakta glida upp och värmen ökar.
Barnen sover gott ska strax väcka yrvädret.
Har sovit 2 timmar i natt mötet igår drog ner mig ordentligt.
Med hot om att LVU mitt barn pga diagnos, pga att jag sa ingen rör mina "barn"

Men att skicka mitt barn till en misshandlade våldtäktsman händer och dom kan inget göra.

Helt jävla sjukt system Sverige har, jag hade börjat o lita på stället.
Men absolut då tar vi den fighten med, advokater finns ju för att användas.

Sitter här nu me mina målade naglar haha är väl hyfsat lugn men trött. Få se det som så n dag, nya utmaningar och nya problem att lösa.
Lugn dag Ida, ska städa o röja lägenheten där hemma tänkte jag.

I fjärran precis nu hör jag mammaaaa moooowwwwaaaeeeooww
Jag skrattar underbara barn mitt allt.

Fredag nu Dax att varva ner neeee inte denna familj då är det tvärtom, då varvas det upp..
Min stackars vän höll jag vaken till kl 5 imorse, länge sedan jag hade en sådan natt då jag är tvugen att ha henne där. Bara vara o lyssna, hon behöver inte ens svara o även somna bara vara där. Hon vet.......
Under en tid var det varje natt elr rättare sagt dygnet runt. Hon gjorde det för mig bara mig.


Nu hör jag höga gäspningar och snabba mamma hahaha jag svarar godmorgon vad är det. Svaret tillbax är jag sover hahahhaa
Det är för skönt när morgonen börjar så, få se hur nästa är men känns bra i luften, men tror he* väldigt trött idag..

Ha nu en underbar dag, ta vara på solen och värmen, va rädda om varandra. Här är Dax att lyfta arslet för nu kommer yrvädret..

Det finns inga problem utan lösningar
Även om man förlorar så ger man inte upp ?

Kärlek och respekt till er alla

Av sunshineofbonita - 22 april 2020 12:37

Vissa dagar är värre än andra, hjärna tar upp bilder och näsan lukter som jag inte kan styra.
Jag hade det under kontroll men det sista nu så kommer allt tillbax pga jag får höra hans röst. Hans röst styr än i vissa toner fast jag vet han inte gör det. Men pga domen så har han kontrollen igen, den använder han flitigt.
Mitt barn är helt förstört gått bak i utvecklingen igen, mardrömmar jätte orolig och nervös.
Detta Sverige är helt otroligt, socialen står handfallna vet inte vad dom ska göra. Dom är förtvivlade hur dom ser barnen gå sönder igen, deras händer är bak bundna. Boendet vet inte vad dom ska göra heller, dom säger vi för svåra har inte erfarenhet elr utbildning till detta.
Alla myndigheter runt oss ger upp, hur ska jag som mamma göra och kämpa då?

Jag ger inte upp, så länge jag lever ger jag inte upp, aldrig även om det ska kosta mig livet.

Alla vi haft runt oss på den nya orten har dragit sig bort för dom är rädda för vad som kommer. Jag förstår dom till viss del, jag vill inte heller att dom ska dras in i något. Samtidigt gör det ont för jag hade aldrig lämnat deras sida. Inte ens ett sms som frågar hur vi mår elr hur det går. Men det är ok jag är van. Känns ändå, det är tufft att leva så här och väldigt ensamt men det går.

Det tråkiga är att när det är försent och man ligger på sjukhuset då händer det saker, man är inte tillräckligt skadad än. Helt otroligt, vart tog barnens röst och rätt vägen i detta land?

Men men nu ska vi ut i solen och ha det gott, cykla och busa lite blir väl lite twist med.
Underbart med sol igen, dagarna känns lättare.

Ta vara på varandra
Kärlek och respekt till er ?

Av sunshineofbonita - 8 april 2020 09:14

Halv vägs in på dagen, mediciner gedda och nu inväntar jag påklädning. Vilket kan ta sin tid och resulterar oftast att hemmet vänts upp o ner. Alla trösklar som ska över, alla nya moment är ett stort steg för mitt barn.
Alla hårda ord som kommer ur munnen. Bara hålla sig lugn och ha ögon i nacken.

Som jag alltid säger det är bara kärlek i orden, inte många som förstår hur "jag ska döda dig" "du är dum i huvudet" "jag hatar dig" kan vara kärlek. Fast om man känner mitt barn och har erfarenhet av autism så är det en slags kärlek.
Yippy 20 min nu är byxorna på, bara resten kvar.

Solen lyser så skönt in i stora rummet blir en fin dag Ida. Har säkerhets möte idag me, så trött på möten och tjat så jag spyr vill bara ha lugn och ro.
Även ha möte med soc för mina pengar krånglar pga juridik vilket de gjort nu i över 1 år. Jävligt tröttsamt ha det såhär, vill inget annat än att jobba men funkar inte idag pga olika anledningar.
Idag ska personal hjälpa mig trycka på dom för måste ha 600kr till en sak och sedan mat pengar, denna kamp varje månad så trött på det. Corona tiden gör inte saken bättre och få tag i folk.

Nu tar köks stolarna en flygtur med för någon hade lyckas röra h*ns kyckling på bordet. Ja ni mina köks möbler är inte flygrädda iallafall hahah

Nu åkte alla kläder ur byrån för jag inte fattar. Vad är det jag inte fattar, jo att jag inte kunde läsa h*ns tankar att jag skulle hjälpa till med nått. Bara bita ihop och säga lugnt förlåt jag hörde inte vad vill du jag ska leta efter. Bara ta på sig allt för, kommer ändå ingenstans med en disskution att mamma inte kan gå in i huvudet och veta.
Fast ibland önskar jag att det gick för att kunna förstå den värld som mitt barn lever i.

Annars som varje dag så tar vi bara minut för minut, tar beslut och lösningar för det som dyker upp.
Nu ska jag uppdatera bildstöd tavlan, Dax för nästa moment.
Cykling på schemat idag till fritids om vi lyckas komma dit. Mindre stress nu när ingen skola är, annars är h*n stor del hemma sittare och jag undervisar hemma.

Ni får ha en underbar dag med massa kärlek och respekt. Var rädda om varandra

Av sunshineofbonita - 7 april 2020 23:08

Godkvällen.
Jag skulle återkomma den dagen sist jag skrev men så blev det inte. Hela min värld rasade samman, allt hopp och glädje försvann på 3 minuter in i samtalet.
All min tro på det goda sjönk sakta ner till gud vet vad.

Som ni förstår blev det inte som vi hoppats på och trott.
Alla runt oss är helt förstummad och socialen är maktlösa.
Mitt barn ska bara kastas som en kött bit till detta monster, ett monster som gjort så mycket ont.
Mitt barn känner inte ens han och är livrädd för han. Vi ska även röjas så han vet vart vi bor.
Fast enligt domen ska jag inte röjas min vistelse mmmm men han ska ju ha barnet och barnet pratar, barnet ska hämtas osv

Vilken jävla helvete dom, den säger emot sig själv, den är inte för barnets bästa, ingen hänsyn till barn konversationen överhuvudtaget.
Vår säkerhet trots dödshot, hotbild från två håll, men det är som vanligt jag ska ligga på sjukhuset så illa innan nått händer eller så slår jag tillbax och då åker jag in för det.
Barnen då, barnens mående, barnens röst ang om allt detta. Helt otroligt, alla är på barnens sida, alla utan rätten.

Sedan undras det varför folk ta saker i egna händer, bryter domar, gömmer sig mm ja det ni...
Men så länge jag lever, ger jag inte upp, slutar aldrig kämpa för det som är rätt..

Snart påsk och vi ska ha det bra, barnen ska få vara barn. Jag har planerat en äggjakt och massa bus, bara släppa detta för några dagar innan det är Dax.

Idag har vart en bra dag, vart ute i underbart väder åkt inlines.
Inga meltdown eller stora affekter idag med mitt stora barn. Bara kärlek och kärlek och tandkrämen stod fel, väggen fick en liten påhälsning. Men det är en vanlig dag hos oss.
Mitt barn sliter ca 3 par skor i månaden pga går på tårna, så igår åkte vi till affären. Jag säger bara ni som säger ni har kvinnor som tar tid borde åka med mitt barn.
4 h senare, flera affären och det Känndes som 100 par skor så hittade vi ett par..
Ja det är underbart hahaha men men lyckades iallafall..

Nähä Dax för en dusch innan lite natt tvätt vikning..

Kärlek o respekt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad går ni efter på en person ?
 personlighet
 värderingar
 utseende
 livs syn

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards