Direktlänk till inlägg 26 januari 2020

Butterfly !

Av sunshineofbonita - 26 januari 2020 13:44

Söndag söndag härliga söndag !

Denna dag flyter på hyffsat idag , inte så många meltdowns än så länge , sedan att h*n hoppar på alla fåtöljer som går det är en annan sak hahaha


Den minsta har jag suttit med hela natten med jätte hög feber och halsont , så h*n är så stilla och tyst idag hahah 

Nästan lite läskigt tyst idag , aldrig e man nöjd !!


Som sagt jag sitter ute på nätet i olika sociala medier och grupper och spanar runt . Ibland mer och ibland mindre beror lite på vad som händer här hemma . 

Oftast är jag tyst men ibland kan jag inte låta bli att lägga en kommentar elr två . Även ibland bara för att skapa lite drama , lika roligt att se folks låga iq och sätt att se på livet . 


Mitt hjärta slår lite extra för vissa saker som ligger mig nära i livet och pga av min bakgrund och vårt liv . 

Jag är inte bara mamma , utan jag slåss därute för många saker fast i ett annat namn , ibland önskar jag att jag kunde dela de med någon . Hade bara vart skönt att någon som kan sitta och mysa med mig på kvällen  som även vet vad jag gör och som jag kan säga allt till , men så är det inte . 

Vilket jag samtidigt har valt själv av en anledning , finns några stycken som kan räknas på en hand som vet allt och som även hjälper mig , men tyvärr finns dom för långt bort ..


Jag är inte den som går ut på krogen , jag har gjort den delen i mitt liv , jag är inte den som ser problem utan bara lösningar 

På nätterna , helger och högtider sitter jag jour idiellt med människor som mår dåligt . 

Pratar med föräldrar som inte får ihop saker och ting i vardagen , barnfamiljer och fattigdom är ett stort tyst område i sverige vilket jag slåss för med det jag kan . 

Våld mot kvinnor och barn , barnens rättigheter och röst som inte hörs många många gånger i våld i hemmet . 

Att ta steget att be om hjälp , lämna det som är dåligt och farligt är inte så lätt som folk tror och där är även lagen dubbelsidig . 

Naturen och jordens djur  vi måste vara mer rädda om vår värld och natur . 



Ja det finns mycket där ute som måste lyftas upp och ta tag i , man kan inte göra allt , men lite lite i taget och om alla tillsammans går ihop så gör vi skillnad . 


Just nu jagar mina mardrömmar mig igen , gör mig påminnd varje gång mina ögon blundar . Men jag vet det går över och det är bara att härda ut och acceptera det fast det gör ont . 

Ikväll när barnen har somnat ska jag sitte med att lösa lite matkassar och kläder  till barnfamiljer där ute någonstans i sverige 

Så idag finns lite att göra de nya året 2020 har börjat , och vi är redo att strida igen <3


nehe nu ska jag dricka upp mitt kaffe ,  ta mina barn och gå och leka lite med andra små terrorister .. hörs säkert i kväll . 


ha en underbar söndag 

idag är början på morgon dagen <3 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sunshineofbonita - 20 oktober 2022 20:35


Jag har 7 solar i mitt liv som är under mina vingar . Jag hämtar ork , energi, kärlek från alla dom . Ibland trampar man snett , ibland tar triggern över . Men inga problem finns utan lösning . FUNKIS mamma i minsta ml blod i min kropp är vad...

Av sunshineofbonita - 4 maj 2022 15:47

Varje natt försöker jag hitta ny energi inför nästa dag komma skall. Varje natt i tysthet försöker jag gråta ut min frustration och mina barns smärta . Varje natt försöker jag bli av med allt de negativa som varit under dagen . Varje natt hi...

Av sunshineofbonita - 7 april 2022 23:20

Du får ingen luft Du skrattar hysteriskt Ditt skrik skär sönder mitt hjärta Hatar mitt liv Jag orkar inte mer Vill inte mer Jag hatar dig HJÄLP MIG Tårar sprutar Knytnävarna flyger Benen sparkar Du skadar mig Du hatar mig ...

Av sunshineofbonita - 27 juni 2020 00:30

Ligger här på balkongen , helt underbart svalt och tittar upp på den mörka himmlen .  Så mysigt och tyst bara musiken  i bakgrunden jag hör . Ljusen e tända för att hålla bort alla surrande , blod ätande saker hahahah Grannar som gör sig redo f...

Av sunshineofbonita - 4 juni 2020 00:43

En dag i taget En timma i taget 30 minuter i taget 15 min i taget 5 minuter i taget 1 minut i taget Jag är så trött på detta, men lever det ändå! För mina barn ska bli starka och kunna slå tillbax, deras framtid jag slåss för. Alla bar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad går ni efter på en person ?
 personlighet
 värderingar
 utseende
 livs syn

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards